• سه شنبه ١٥ اسفند ١٤٠٢-١٧:٢٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٥٤٣
نادعلی:

مردم در سال آینده تغییرات ناوگان حمل و نقل را می‌بینند/ شورا موضوع مترو را در صحن بررسی می‌کند

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری مشترک با سخنگوی شهرداری تهران، با اشاره به پیگیری شورا در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی شهر تهران، به اشکالات پیش آمده در مترو اشاره و تأکید کرد شورای شهر، موضوع مترو را در صحن علنی بررسی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نادعلی با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران گفت: بودجه امسال در راستای بودجه سال گذشته است. تلاش کردیم از سرمایه گذاری پر هرج و مرج فاصله بگیریم و بودجه را به حمل و نقل اختصاص دادیم. افزایش واگن، اضافه کردن خطوط مترو، خرید ون و تاکسی و اتوبوس و... همچنین برقی کردن ناوگان بخش مهمی از برنامه مدیریت شهری در سال پیش رو است.
او ادامه داد: مقدمات اصلی این کار اتفاق افتاده است و فکر می کنم سال اصلی به ثمر نشست حمل و نقل سال ۱۴۰۳ باشد.
سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه تکرار بیش از حد وعده‌ها خوب نیست و سئوال این است که چه زمانی این وعده‌ها به بار می‌نشیند؛ گفت: تلاش می کنیم شفاف درباره آخرین وضعیت توضیح دهیم.
نادعلی ادامه داد: باید حداقل های بهره مندی مردم در شهر فراهم شود. حتی من که با سبقه فرهنگی وارد شورا شدم و دغدغه هایی دارم و می دانم که وقتی در شهر اتوبوس یا مترو کم باشد؛ اگر چارلی چاپین را هم بیاوریم؛ مردم خوشحال نمی شوند.
 
توضیح درباره آتش سوزی در خط یک مترو
نادعلی درباره پرسش خبرنگار رادیو درباره سانحه خط یک مترو تهران، گفت:  شورا پیگیر چنین موضوعاتی هست. هم مسئله پله برقی ها را پیگیری کردیم و هم در خود صحن بحث های زیادی درباره وضعیت واگن ها کردیم. ولی مهم است که دوستان به موقع در رسانه توضیح دهند و عذرخواهی کنند.
او توضیح داد: در کنار آن باید تلاش کنند که چنین اتفاقی نیفتد. در کنار آن باید گذاره های واقعی را در نظر بگیرم. ما ناوگان حمل و نقل را فرسوده تحویل گرفتیم و انبار مترو نیز خالی بود.
نادعلی گفت: الان ما مسئولیم و باید پاسخگو باشیم و در همین راستا تلاش کردیم بعد از فراهم شدن منابع خیلی سریع به دنبال خرید جدید برویم. در حالی که اورهال و تعمیر اساسی واگن ها را هم دنبال کردیم.
 
دنبال دیوارکشی اطراف تئاتر شهر نیستیم
نادعلی در پاسخ به سئوال دیگری درباره آخرین تصمیمات درباره وضعیت چهارراه ولیعصر گفت: این چهارراه پرترددترین مسیر شهر است و تئاتر شهر در ضلعی از آن نقطه ای است که پمپاژ حوزه نمایشی برای کل کشور دارد و یک بنای میراثی نیز محسوب می شود. دستفروشان، اطراف این محیط را احاطه کردند که من موافق بازگشت این مکان به حالت اول آن هستم. البته با در نظر گرفتن وضعیت دستفروشان این منطقه که برخی از آنها نیازمند هستند. تنها راه حلی که برای این موضوع وجود دارد همکاری بین مدیریت شهری و هنرمندان بود. در این دوره با مشورت با آنها به نتایجی رسیدیم که اول از نظر اجتماعی باید آنجا را ساماندهی کنیم و همچنین حریمی برای تئاتر شهر در نظر بگیریم.
سخنگوی شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه حریم قرار دادن برای تئاتر شهر را عده‌ای تعبیر به دیوارکشی کردند؛ گفت: ما طراحی در این زمینه کردیم و در نهایت طراحی هنرمندان را اجرا کردیم. در کنار این تصمیم، اجرای برنامه فرهنگی را برای این نقطه در نظر گرفتیم و در نهایت، تصمیمات جدید برای بوستان بحران زده دانشجو داریم که باید به شیوه علمی و با دقت آن را دنبال کرد.
 
جزئیات ساخت پل بعثت در سال آینده
در ادامه این نشست، خبرنگاری درباره وعده ساخت دو پل بعثت و دوگاز در جنوب تهران گفت: این پروژه ها سال آینده شروع می شود طراحی که برای پل بعثت داریم، بسیار جدید و پیچیده است و چند گره ترافیکی را در آن جا برطرف می‌کند و مشکل ترافیکی محله های آن منطقه را حل می کند و دو چراغ قرمز را از آنجا حذف خواهیم کرد.
 
برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی یا شهر آفتاب؟
سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری درباره مکان برگزاری نمایشگاه کتاب در سال ۱۴۰۳ گفت: شورای شهر تهران معتقد است که نمایشگاه های پرمخاطب باید در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شود . صحبت های زیادی بین مدیریت شهری و دولت هم در این خصوص انجام شده است. در خصوص نمایشگاه کتاب هم مواردی بررسی شد. تلاش های زیادی از ابتدای دوره برای برگزاری نمایشگاه های بزرگ در آفتاب انجام شد. متراژ و مساحت برگزاری نمایشگاه کتاب در ابتدای مدیریت شهری ششم فراهم نشد اما سال گذشته این متراژ فراهم شد اما ساختمان ها را مناسب ندیدند و نیاز بود در نمایشگاه آفتاب سوله ایجاد شود.
او ادامه داد: تلاش زیادی شد تا تزریق پول برای ایجاد سوله انجام گرفت ولی هنوز انجام نشده است و بنا شد امسال در مصلی نمایشگاه کتاب برگزار شود.
 
بازار صاحب شهردار ویژه می شود
نادعلی در پاسخ به سئوالی درباره تعیین شهردار ویژه برای بازار تهران توضیح داد: در این باره شهرداری منطقه ۲۰ به دنبال شهرداری ویژه حرم عبدالعظیم حسنی بود. برای بازار نیز به واسطه میراث فرهنگی اش این موضوع مطرح است که در شورا بررسی خواهد شد، باید نظر شهرداری هم داشته باشیم.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: